Moje víra

04.12.2013 06:54

Procházím si něčím, na co nejsem zvyklý. Spisovatelským blokem. Velkým a silným. Nepamatuji si, že bych si kdy prošel něčím takovým.

Jsem ale rozhodnutý neztratit kontakt se psaním, a tak, i když nebudu tvořit větší plány, chci dostat na papír alespoň svoje myšlenky, které z mnoha důvodů považuji za důležité.

Nechci je nikomu cpát. Je to moje víra

 

Východiska

… která vychází z nečekané podobnosti mnoha světových náboženství, mezi nimiž se pokusila najít spojující body.

Jenom těžko se mi přiznává, že by všechna měla pravdu a všechna se mýlila.

A navíc jsem snílek a humanista a líbí se mi, když se sporu vychází vítězně obě strany. Chvála remíze.

 

Tak už… východiska!

 

Je jenom jeden Bůh…

… a Mohamed si pro mě za mě může být jeho prorokem.

Odmítám ale Boha vnímat jako persónu, entitu, nebo cokoliv, co by pro nás mohlo být byť jen trochu představitelné. Tato persóna je všude a vším, v tomto směru jsem určitě panteista.

Když říkám, že boží podstata je v každém z nás, myslím to doslova. Boží podstat je naše duše a celý komplex lidské existence a světa je bůh. Pro snazší představu by se dalo říct, že kdyby byl svět i s lidmi najednou zničen, pak by přestal existovat i Bůh – až na to, že věřím, že božská existence je rozprostřena napříč celým vesmírem, a i kdyby ten byl zničen, Bůh by stejně byl, protože ten je počátkem a smyslem všeho.

 

Východiska… omluva

Tady si nemůžu odpustit malou omluvu.

Jsem vychován jako křesťan. Pod kůží mám zaryté nejenom základy křesťanské morálky, ale i pohled na svět.

A ačkoliv se dokážu bránit bigotnímu moralizování, které považuji za pokrytecké a slepé, zjišťuji, že křesťanskému pohledu na věc jenom tak utéct neukážu. Vždycky, když je mi mizerně, se utíkám za Bohem. A stejně jako se nevěřící Íránčan uteče za Alláhem, tak já se uteču za Hospodinem – i když se jedná o stejného Boha, tak v našich hlavách stejný být nemůže.

Chápeš?

 

(V procesu)

 

 

 

Náboženské okénko – co si kdo vzal z koho

 

 

 

Mysticismus

 

 

Poznámka pro satanisty. Pokud dobře chápu Vaši filozofii či víru, tak není kontradikční s tou mojí.