Trénink

1. úkol

·         Každé ráno (8:00)  a večer (20:00) sednout a pozorovat tok svých myšlenek

·         Každou myšlenku si podrž a rozeber a nenech se rozptylovat jinými myšlenkami

·         Začni na 5 minutách a každý den cvičení o 1 minutu prodluž až do 10 minut

 

Postup k dalšímu úkolu 24. 11. 2014

 

Knihy

Vytvoření návyku

Plastic surgeon Dr. Maltz found out it takes approximately 21 days to create a habit. Health psychology researcher Phillippa Lally claims it takes approximately 66 days (from 18 to 254 days, in dependency on the personality).

Paretovo pravidlo

Pozorování italského ekonoma Vilfreda Pareta ukázala, že 80 % výsledků přichází z 20 % příčin. 

Například – 80 % příjmů společností přichází od 20 % jejich zákazníků. A 20 % příjmů přichází od zbylých 80 % zákazníků. 

Toto pravidlo jde ale praktikovat na mnoho odvětví lidské činnosti. 

Názorný příklad: kdybych strávil 100 hodin psaním článku, tak 80 % textu napíšu za 20 hodin. Zbylých 80 hodin strávím hledáním zdrojů, editací, korekturami a dopisováním 20 % článku. 

 

TED worth to remember

 Body fucking language is influencing your feelings

10 % našeho štěstí pochází z vněšku, 90 % z našeho vnitřku

Feldenkrais Method

  • zpomal (budeš dělat lépe)
  • dělej méně (budeš se soustředit)
  • zveličuj, co děláš (lépe pochopíš, co děláš)
  • sniž intenzitu (tvoje smysly se napnou, aby slyšely)
  • variuj (zvyšuje to naši zvědavost
<< 1 | 2

Time-management

Rady Andreje Mikuly

Autor webu Time-management

  • know-how není know-what. Nestačí vědět, jak udělat práci. Důležitější je vědět, co je hlavním cílem. VŽDYCKY SE PTEJ PO CÍLI!
Manažér robí veci správne. 
Líder robí správne veci.” 
– Warren Bennis
“Prekážky sú to, čo vidíte, keď sa prestanete dívať na svoj cieľ.”
  — Brian Tracy. 
  • Ako zistiť, čo je skutočne podstatné? Úlohe, ktorej ste sa dlho vyhýbali, by ste 
    mali venovať najviac pozornosti a čo najskôr ju dokončiť. Presne tu sa skrýva najväčší potenciál – v 
    práci, ktorú zatiaľ neviete robiť dobre, ale tušíte, že by ste sa ju mali naučiť.
“Plánujte iba 4-5 hodín skutočnej práce na deň”
 – David Heinemeier Hansson
  • Berte každé “nie” ako “zatiaľ nie”
  • Povedzte sami sebe, že ste najlepší.
 

Soustředění na práce

  1. na stole je jenom nástroj, který používám (počítač / pero a papír / kalašnikov)
  2. zavřu oči a zhluboka dýchám. nad ničím nepřemýšlím, soustředím se jenom na dýchání
  3. až jsem klidný, otevřu oči a začnu pracovat
 

Home office

  • vytvoř si pravidelný režim jako v zaměstnání
  • udělej si TO DO list - měsíční, týdenní a denní
 
 
 

Feedback

Ondřej Neff

Víte, já nerad hodnotím cizí práce, hodnotit má nakladatel a pak kritik, který ale sám nic nepíše. Nicméně obě verze jsem si přečetl a nevidím mezi nimi rozdílu v míře špatnosti.
Vybírám ze svého desatera
https://neff.cz/psani/06_desatero920725.html
:
06) Krátká povídka, toť gradovaný a pointovaný obrázek jediného nápadu. V povídce zpravidla sleduji příběh jedné osoby, přičemž ostatní postavy hrají podpůrnou roli; děj se odehrává v statické dimenzi jedné situace. V novele sledujeme konflikt několika postav (ideální počet tři až pět) a situace je v dynamické dimenzi vývoje situace. V románu složitě rozvíjíme interakci několika vzájemně propojených dějových rovin. Čím delší je žánrový útvar, tím se vzdalujeme od prostého nápadu; ten přestává být jádrem a stává se pozadím pro lidské interakce.
 
07) Každý žánr, od krátké povídky po román, je založen na konfliktu vůlí postav. Každá musí o něco usilovat. Je třeba se ptát: Co chce tato postava? Pakliže nechce nic, je zbytečná. Pakliže chce bezezbytku totéž co jiná postava, je také zbytečná. Realizace chtění jedné postavy by mělo kolidovat s možností realizace chtění jiné postavy, pak vzniká dynamická vazba.
 
08) Čím úspornější je žánr, tím ráznější musí být nástup. U krátké povídky je kritické místo v prvním a druhém odstavci: běda, pokud v nich není vyjádřena podstata konfliktu.
 
09) Čím epičtější je žánr, tím lépe připravený musí být závěr. V novele a románu je kritické místo v poslední třetině. Běda, pokud rozuzlení spadne z nebe na posledních třech stránkách.
 
Vy tu máte tři figury, Baudelaira, nevím čím se provinil že ho tím trestáte, pak mladého eféba a upírku. Upírka je honí - proč? Oni utíkají - proč? Zápletka tu není žádná, v závěru užvaněné vysvětlování o nějakém faráři, který v povídce nevystupuje.
 
Je to naprosto nesourodý guláš. Napravit nelze, je falešně postavený. To, že nemůžete jen tak mýrnixdýrnix opisovat cizí překlad poezi,e je podružné a také nebudu pitvat jazyk, který je bohužel poznamenaný necitlivostí k jazykové stylizaci.
 
Na vašem místě bych to zahodil a napsal něco jiného. Máte ovšem možnost, kterou asi využijete, že si řeknete, že jsem pitomec který tomu nerozumí a že si mám vysrat voko.
 
Takže se mějte dobře,
 
ač to tak nevypadá držím vám palce
 
Váš
 
Ondřej Neff
 

Smysl života

Stavět otázky

... a znějisťovat. Otevírat nové pohledy na věc. Nikdy nic není absolutní... ale nikdo to nechápe.

Životní cíle

Naučit se toho co nejvíc

·         takže chci hodně číst a hodně cestovat